En liten skyddsängel gick igenom ett mörkt rum, släckte sitt strålande ljussken och hängde upp sina vingar. Gav en öm puss på din kind och satte sig bredvid dig. Denna skyddsängel är med dig dag som natt så att ingen ska göra dig illa, att inget hemskt ska hända dig. Skyddsänglarna flyger ibland så högt att vi inte kan se dem, men de tittar ned på oss, var vi än befinner oss.

måndag 12 december 2011

Tredje advent

Har varit en mysig söndag och tredje advent.. Började dagen med att gå upp klockan åtta, åka upp till "jobbet" för att rita, såga, slipa och borra.. Efter det ringa och väcka B :).. Hihi, första gången ja väckt honom.. Tog en stund innan han vaknade till :p.. Berättade att min älskling gått sönder och jag inte vet vad jag ska göra.. Så vi åkte nertill verkstaden och tittade på det.. Blir ingen lagning idag, som sagt :(.. Sen hjälpte han mig att spraya, så fint det blev :).. Efter det åkte jag hem och stekte pannkakor till frukost, eller lunch kanske man ska kalla det klockan var juh trots allt ett.. Jag hade dock bara blått strösocker hemma, efter julbaket. Så det blev gröna pannkakor med blått socker haha, såg inte så aptitlig ut, men smakade som tur var lika dant :).. Sen blev det en lång varm dusch för att få upp värmen, det ät fortfarande jättekallt hemma och jag vågar inte ha igång kupévärmaren när jag inte är hemma.. Sen blev det en liten tupplur.. Totaldäckade i soffan en timme, sen ringde b och väckte mig.. Tur det annars hade jag nog sovit bort hela kvällen.. Efter en liten stund ringde en helt förtvivlad liten pluttafia och berättade att hon missat pendeltåget från Linköping.. Jag har juh bara "lånebilen" så ringer B och frågar om inte han kan följa med och hämta hem tösabiten. Snäll som han är följer han med :) men det räckte att åka till Mjölby, då hon tog sig dit i alla fall :) blev ett stopp i Mcdriven på vägen hem, gott :).. Efter det blev det Bäck och soffan resten av kvällen.. En händelserik dag.. Nu ska jag försöka sova, börjar redan bli stressad. Jag ska vara på jobbet om tolv timmar, så natti natti <3

Published with Blogger-droid v2.0.1

Inga kommentarer: