En liten skyddsängel gick igenom ett mörkt rum, släckte sitt strålande ljussken och hängde upp sina vingar. Gav en öm puss på din kind och satte sig bredvid dig. Denna skyddsängel är med dig dag som natt så att ingen ska göra dig illa, att inget hemskt ska hända dig. Skyddsänglarna flyger ibland så högt att vi inte kan se dem, men de tittar ned på oss, var vi än befinner oss.

söndag 8 januari 2012

Påkörd..


M och jag ska åka ner till bowlinghallen idag på förmiddagen, för att titta på Philip när han ska spela match..

Vi skrapar rutorna på TTn och M säger:

-Det luktar lite mycket avgaser..

-Jo, B har lovat att han ska hjälpa mig med bilen idag..

Sen sätter vi oss i bilen och ska åka ut från parkeringen.. Det kör en Atlas grusmaskin en bit framför oss. Han svänger av åt vänster för att grusa vid sopstationen.

Sen ser jag att han börjar backa, jag bromsar, lägger ur ettans växel, försöker att få i backen men det går inte.. Jag inser att nu smäller det, hör hur hela fronten knakar, hör mig själv skrika, rycker fortfarande i växelspaken.. M är helt tyst... Sen gungar det till igen, och maskinen kör framåt. M kliver ur bilen, jag tittar på honom och gör likaså.. Killen som körde på oss kommer springandes, frågar om vi är okej. Jo, allt är okej..

M säger:

-Nu har B lite mer att laga på bilen! ;)

Mm.. Söt, han kan få mig att le i dom tragiskaste situationerna.. Det går nog inte laga, det blir nog skrot med bilen..

Glad att man har sina nära, när det händer sånt här, som bryr sig, som lyssnar, som hjälper, som bara är.. Älskar er alla <3 tacksam för att ni finns..

Chocken har nog inte släppt förrens nu, har nog inte insett redigt vad som hänt förrens nu.. Min bil, min älskade bil.. Helt förstörd, bortbärgad, borta... Nu kommer tårarna.. Vad fan ska jag göra nu..

Published with Blogger-droid v2.0.2

2 kommentarer:

Millan sa...

Ja.. Herreguuud vad otäckt!! Tänk om han manglat er helt... TTn är ju såååå liten o Atlas såååå stooooor!!!!
Tur att det gick braigt o jag tror att du får en ny fin TT snart... kanske en rosa..... ;O)
Kramselikram
mamma

Emmelie sa...

Mm.. Riktigt läskigt.. Uschanmej.. Glad att varken jag eller M skadade oss..