En liten skyddsängel gick igenom ett mörkt rum, släckte sitt strålande ljussken och hängde upp sina vingar. Gav en öm puss på din kind och satte sig bredvid dig. Denna skyddsängel är med dig dag som natt så att ingen ska göra dig illa, att inget hemskt ska hända dig. Skyddsänglarna flyger ibland så högt att vi inte kan se dem, men de tittar ned på oss, var vi än befinner oss.

torsdag 10 november 2011

Fam Norrwie/Anderssons

Igår var jag och hälsade på min lilla Zandra och hennes gulliga familj... Vi ritade massa djur och pusslade Telletabbis, mumsade på chips och jag drack min första julmust för i år.. Jag har beställt jultidningar av Nova, som hade kommit också. En kalender för 2012 av Carl Larsson och en bok om kloka råd för hem och hälsa. 


En underbar bok, med massor av tips och råd om hur man får bort envisa fläckar, hur man räddar en misslyckad sås, hur man gör sitt eget hemma-spa och hur man blir av med rådjuren i trädgården. Man får tips om allt från matlagning, huskurer och förvaring till rädgården, fläck-borttagning och vardagslyx! Beprövade husmor-knep från mormorstid varvas med den stressade nutidsmänniskan. Smarta knep, klocka hälsotips och härliga recept på allt från bästa morgonmusslin till ansiktsmasker, badolja och energijuice!
Jag har suttit och lusläst den nu och den är verkligen att rekommendera :)


Idag har jag haft en elektriker hemma och tittat på min ugn.. Den funkar nämligen inte, när man sätter igång den slår jordfelsbrytaren av och då slocknar allt i hela lägenheten.. Men han kunde inte hitta något fel, så han tog med sig ugnen och åkte... jahopp. då är man utan ugn helt.. ett enda stort hål bara.. Jaja så kan de gå, får man laga mat i micron ett tag till...


Har också varit nere i förrådet idag och kulle hämta mina jul-saker, men inser att det sitter ett hänglås på mitt förråd, som inte är mitt... Har ringt hyresvärden, som säger att det inte är hennes ansvar för det var den förra hyresvärden som plockade i förråden innan vi tog över.. Då ringer jag den förra hyresvärden, där får jag som svar, det är inte vårat ansvar för vi har inte hand om den fastigheten längre och jag kommer inte ihåg vad vi gjorde i källaren... hmm... jahopp, då ringer jag den nya hyresvärden och får henne att gå med på att bryta upp låset så vi kan kolla om mina saker finns kvar därnere, men gör dom inte det finns det inget hon kan göra.. Alla mina jul-saker.. Då går mitt livunder, och hon ha inte tid att komma förrens i morgon... så nu är det bara att vänta tills i morgon, jag vill bara gå ner och bryta upp skiten nu!!!...

2 kommentarer:

Felicia Johansson sa...

Mysig blogg Emmelie!

Emmelie sa...

Felicia:
Tack söta du :) läser din oxå och den är underbar :)