En liten skyddsängel gick igenom ett mörkt rum, släckte sitt strålande ljussken och hängde upp sina vingar. Gav en öm puss på din kind och satte sig bredvid dig. Denna skyddsängel är med dig dag som natt så att ingen ska göra dig illa, att inget hemskt ska hända dig. Skyddsänglarna flyger ibland så högt att vi inte kan se dem, men de tittar ned på oss, var vi än befinner oss.

fredag 30 december 2011

Ska livet va så här...

Någon ställde den frågan till mig för ett litet tag sedan... Det satte lite griller i huvudet på mig... Det är frågan, ska det de.. Jag ställde själv den frågan till mig själv i våras.. Fick lite panik, ska livet va så här.. Man har alla möjligheter i livet och det är bara man själv som kan ändra på det.. Man måste sätta sig ned och fundera på vad man vill, hur man vill att livet ska vara.. Sen försöka uppnå det.. Jag har kommit en bit på vägen.. Långt ifrån nöjd än.. Men på väg åt rätt håll och det känns skönt.. Sen blir man nog aldrig hundra procent nöjd.. Men tror inte det är menat att man ska bli det heller.. Människan vill bara ha mer och mer.. Jag tror jag vet hur jag vill att mitt liv ska vara i alla fall.. Hoppas att personen som ställde mig frågan också hittar sitt svar snart...

Published with Blogger-droid v2.0.1

Inga kommentarer: