En liten skyddsängel gick igenom ett mörkt rum, släckte sitt strålande ljussken och hängde upp sina vingar. Gav en öm puss på din kind och satte sig bredvid dig. Denna skyddsängel är med dig dag som natt så att ingen ska göra dig illa, att inget hemskt ska hända dig. Skyddsänglarna flyger ibland så högt att vi inte kan se dem, men de tittar ned på oss, var vi än befinner oss.

måndag 26 december 2011

Godmorgon underbara sol


Det är vår i luften idag, så underbart.. Jag önskar att det inte kommer mer snö nu.. Längtar till sommaren, att få känna solens heta strålar bränna mot huden, få känna värmen. Att få gå barfota i det gröna gräset, känna det kittla under fötterna. Sitta på bryggan, bada fötterna och titta på solnedgången.

Att få känna doften av grillat, dricka ett glas vin och sitta under en filt en vacker sommarkväll.. Åh vad jag längtar..

Det är annandag jul idag och alla festligheter är över, känns lite tomt. Allt har gått så fort, men åh så mysigt jag har haft. Firat hemma hos syster i Hestra med familjen dagen innan jul.

På julafton hälsade jag på hemma hos Helena och Monika, där jag blev bjuden på ett underbart gott julbord. Jag har ätit både sill och lax, vilket jag trodde jag inte tyckte om, men det var inte så dumt i alla fall. Fast det beror nog på Monikas duktiga matkunskaper i köket, hon är verkligen jätteduktig på att laga mat. När klockan började närma sig tre var det dags att bege sig till M och hanns underbara familj. Titta på Kalle Anka, öppna julklappar, titta på Svensson Svensson och Karl Bertil Johnsson, äta julgröt och massa julgodis. På kvällen spelade vi spel, som M's mamma fick i julklapp, jättemysigt...

På juldagen fyllde Tobias år, så då var det kalas hemma hos Familjen Hellman. Tobias fick bestämma middagen, då blev det kött i såsen, såklart, och Philadelphiatårta till dessert. Jättegott, speciellt när man ätit så mycket julmat så var det gott med något annat :).. Vi provade även juniors nya tv-spel, kan inte säga att jag är någon höjdare på skateboard precis, men det var roligt i alla fall :)..

På kvällen blev vi hembjudna till Fredrik och Cissi på inflyttningsfest, sen gick vi vidare till parkhallen. Men det var aldeles för mycket folk, så det var inte så jätteskoj. M köpte kebab till nattamat men fick inga bestick så han åt med fingrarna haha. Klabbigt värre.. När vi skulle gå hem höll vi på att blåsa bort, det var typ storm ute..

Idag har jag sovit bort halva dagen.. Sen har jag varit nere i hallen och tittat på annandagstafetten. M's lag vann, grattis :)..

Jag har haft en underbar julhelg, glad att jag har alla mina nära och kära.. Älskar er massor <3

Nu blir det bakfyllemat och mys i soffan hos M.. <3

Published with Blogger-droid v2.0.1

Inga kommentarer: