En liten skyddsängel gick igenom ett mörkt rum, släckte sitt strålande ljussken och hängde upp sina vingar. Gav en öm puss på din kind och satte sig bredvid dig. Denna skyddsängel är med dig dag som natt så att ingen ska göra dig illa, att inget hemskt ska hända dig. Skyddsänglarna flyger ibland så högt att vi inte kan se dem, men de tittar ned på oss, var vi än befinner oss.

torsdag 3 november 2011

Godmorgon yx-skaft..

klockan är 06,30 & M kommer instormande i sovrummet...
-Emmelie, ja har tappat bort mobilen...
-Men ska du inte vara på jobbet?..
-Jo, va tvungen o åka hem för min telefon e juh borta..
upp o hoppa. Vi letar överallt o han blir mer o mer irriterad...
-Nä, ja har inte tid med det här mer, ja måste jobba..
Så åkte han... Ja fortsätter leta en stund, men inser ganska fort att ja inte va riktigt vaken, letade på samma ställen, så bäddade ner mig i sängen igen...
klockan hinner väl bli 08,30...
-Emmelie, ja hittar inte min telefon, har du letat nått, ja har massa viktiga samtal!!
Han börjar riva i sängen..
-upp med dig, du måste flytta på dig!!
han springer fram o tillbaka... jag kliver upp ur sängen, rystar täcket, kuddarna o lyfter på bäddmadrassen.. o vad ligger där...
-min telefon, där är den :)
Jag börjar bädda iordning sängen igen.
-Du är väl inte arg?
-Ne, inte arg.. du bara kommer in o kör upp mig ur sängen!
-Men de gjorde ja väl inte...
-Nu kan du lugna ner dig lite när du hittat telefonen?
-Ja men ja har juh inte ätit något..
sen plockade han fram en kanelbulle till sig o en till mig, kysste mig o sa..
-va inte arg..
Han log, kysste mig igen & åkte..
Han är bara för söt <3
Vilken morgon, nu ska jag äta lite frukost, sen blir det att laga pärlan i eftermiddag med bästaste B..
Världens snällaste som hjälper mig, tack söta du...
Måste bara tillägga att jag tittar på Efter tio, och där spelar Salem al fakir piano och en Pontus sjunger.. Det lät verkligen förjävligt... :( Jag som gillar Salem juh.. jaja alla har juh dåliga dagar..

Inga kommentarer: