En liten skyddsängel gick igenom ett mörkt rum, släckte sitt strålande ljussken och hängde upp sina vingar. Gav en öm puss på din kind och satte sig bredvid dig. Denna skyddsängel är med dig dag som natt så att ingen ska göra dig illa, att inget hemskt ska hända dig. Skyddsänglarna flyger ibland så högt att vi inte kan se dem, men de tittar ned på oss, var vi än befinner oss.

fredag 4 november 2011

Gårdagen



 Idag har jag varit hos min prinsessa. Jag har hjälpt henne att höststäda i trädgården. Vi har krattat löv, plockat upp alla falläpplen och sopat trottoaren. Det har varit en jättemysig dag. Skönt att få röra lite på kroppen, samtidigt som vi har umgåtts och snackat massa strunt :P .. Efter allt trälande, och kånkande med skotkärran, alla löv o äpplen, så har mamma Monika lagat pannkakor till oss.. åh,så gott det var.. man kände doften av nylagad mat när man kom upp i trappen.. Jag vet inte när jag åt pannkakor sist. Hon hade kokat äppelmos, som vi fik serverat till.. Mmm så gott det var.. Efter maten blev det kaffe och kaka.. Det mysigaste som finns är att få sitta och dricka kaffe och lyssna på när Monika berättar om hennes ungdom, hur det var förr. Jag tycker det är jätte intressant. Man sitter där och drömmer sig bort. Tänk om man va ung och levde på den tiden istället. Det hade jag velat få uppleva..

Inga kommentarer: