En liten skyddsängel gick igenom ett mörkt rum, släckte sitt strålande ljussken och hängde upp sina vingar. Gav en öm puss på din kind och satte sig bredvid dig. Denna skyddsängel är med dig dag som natt så att ingen ska göra dig illa, att inget hemskt ska hända dig. Skyddsänglarna flyger ibland så högt att vi inte kan se dem, men de tittar ned på oss, var vi än befinner oss.

tisdag 7 augusti 2012

Så fruktansvärt trött på Hyresvärdar så jag kan spy!!

Du får inte ha några saker, eller möbler mot väggarna! 
Det blir fläckar på tapeten!
Du får inte sätta upp fönstret på väggen! 
Det blir hål i tapeten!
Du får inte tända ljusen i ljuskronan! 
Det kommer att bli svart i taket!
Du får röja upp här inne!
Det kommer att bli väldigt dyrt för dig annars!!

Ord från min nya Hyresvärd!!
Flyttade in för en vecka sedan, pratade med hyresvärden om att min frys inte fungerade och likaså gick det inte tända lampan i garderoben. Så frågade om han kunde titta på det. Nu har han haft hit en elektriker och fixat problemen. Så han var och knackade på nyss och bad om att få komma in. Precis hemkommen från jobbet i arbetskläder, javisst.
Då får man höra detta!! Hur ska jag kunna bo här, när jag inte får göra någonting...

Är ledsen...



Inga kommentarer: